derma

SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG YANG HADIR.

Monday, 16 February 2015

Mesyuarat Agung PIBG SKKM

15 Febuari 2015 - Dewan Wawasan Kg Medan.

Bunting Majlis
Kaunter Pendaftaran.Lengang.
Mesyuarat Agung PIBG SKKM kali ke 35 telah dijalankan di Dewan Wawasan, Kg Medan pada hari Ahad 15 Feb 2015 yang lepas. Kehadiran ibu bapa sangat tidak memberangsangkan walaupun pemilihan ketika hari cuti dilakukan. Walaupun sebelum ini kedengaran rungutan ibu bapa yang tidak dapat hadir pada waktu bekerja. Namun, setelah diberi pilihan waktu cuti, kehadiran tetap tidak memuaskan. Hanya 98 kehadiran ibu bapa sahaja yang dicatatkan daripada ratusan murid yang berdaftar di SKKM. Namun demikian, majlis berjalan dengan baik dan lancar, tanpa sebarang masalah. Cuma sedikit kelewatan yang telah menjadi kebiasaan dan amalan yang masih diteruskan. Tidak tahu dimana salah dan silapnya. Jarang majlis-majlis rasmi berjalan tepat pada masanya. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan Pengerusi Tetap dan berpencen, Cikgu Khariati Bt Mohd Akhyar, disusuli dengan pembaca doa tetap dan berpencen, Us.Adzuan Hafiz B Ahmed. Majlis seterusnya diteruskan dengan ucapan alu-aluan oleh YDP PIBG, Datuk Dr Mohamad Yunus Bin Hj Hairi, Ucapan Guru Besar SKKM, Tuan Haji Rosman Bin Painudi dan Ucapan Perasmian oleh Pegawai Pendidikan Daerah Kuala Langat sendiri. Puan Hajah Foziah Bt Hj Mohd Azahari.
Cabutan Bertuah sedang dibawa masuk
Masjis seterusnya adalah penyampaian hadiah dan penghargaan kepada calon-calon murid UPSR 2014 yang mendapat kejayaan 5A dalam peperiksaan UPSR yang lepas. Seramai 7 orang calon daripada SKKM mendapat 5A.
Majlis berhenti rehat seketika, dan seterusnya disambung dengan Mesyuarat Agung PIBG, antara agenda yang dibincangkan ialah perlantikan semula AJK baru dan juga lama bagi menerajui PIBG untuk sesi 2015 dan 2016 nanti.
Persiapan Barisan AJK PIBG baru

VVIP yang sedia menanti tetamu hadir
Ucapan YB Datuk Dr Mohamad Yunus
Ucapan Guru Besar SKKM Tuan Hj Rosman
Ucapan Puan Hajah Foziah, Pegawai PPD Daerah Kuala Langat
Antara guru yang dapat dibuktikan kehadiran mereka
Biarlah gambar yang berbicara
Tahniah Us Saadah..dan anaknya..5A UPSR 2014
Sesi medang-medang.Aku tengok je..
Mesyuarat PIBG bermula
Antara tetamu yang semakin pupus

2 comments:

  1. Assalamualaikum semua yg terlibat atau x nampak kelibat langsung.. ada atau x ada sebab x hadir ke aneka ragam sekolah ni bersebab eh.. kira yg haadir diucapkan tahniah kerana meluang masa hadirkn majlis ini... Ok yg x hadir pulak atas kerja atau mallas ni jadi pak.pacak dgn hanya beralas duduk kerusi plastik... yg berhormat pulak duduk siap beralas cantik2 bagai mcm nak kenduri kahwin plak.. ibubapa plak yg hadir cuma nk cukup kn majlis je kan... amboi2 yg berhormat pulak santapan baagai pengantin baru... ibubapa makan nasi bungkuss tapau balik rumah.. yg makan sana plak atas mana punggung ni.beralas sudah kan... tapi bukan kerana makanan ni la sbnarnya pokok cerita aku ni... soal nya tentang persetujuan hal2 halPERSETUJUAN tentang program2 yg dibuat oleh pihak sekolah ni... PERKARA MERUJUK PROGRAM KECERMELANGAN UPSR TAHUN 2015 ... tentang tuntutan bayaran bagii program kelas tambahan program motivasi bengkel jawap soalan solat hajat dan graduasi serta jamuan akhir tahun.. setiap ibubapa perlu jelaskan jumlah Rm200.... Cuba anda jumlah kn dana yg dikumpul tu.... kami x hadap sangat tntang kelas tambahan seminggu sekali tu... perkara tentang SOLAT HHAJAT DAN JAMUAN AKHIR TAHUN trmasuk dalam list pembayaran Kah... x masuk akal.. akan saya panjang kn tentang ini...

    ReplyDelete
  2. Indah skali post awk tntg kepupusan kehadiran ibubapa... klau semua mari cukup ke kerusi duduk tu.. aku je layan blog skolah ni kan... mana komen lain... syok sndri blog ni kn

    ReplyDelete

Sila Berikan Cadangan Dan Komen Membina Anda Di Sini